fbpx
NX

Csoportmunka támogatás az NX-ben (Teamcenter cPDM)

Manapság rengeteget lehet hallani a PLM-ről. A PLM (Product Lifecycle Management) a termék életciklusa alatt keletkező adatok elektronikus kezelésére és menedzselésére alkalmas megoldás. Ezek az elektronikus adatok létrejöhetnek egy CAD rendszer használata során (modellek, rajzok), vagy akár az életciklus más területein, mint pld. gyártáskor, beszerzésnél, vagy akár a beszállítói csatornákon keresztül.

A tervező és gyártó cégek többsége ma már használ valamilyen számítógépes tervezőrendszert. Az évek során rengeteg elektronikus adat gyűlt össze (ajánlatok, CAD és CAM adatok, projekt dokumentumok, stb.), ezek kezelése mára már nehézkessé vált.

Ehhez nyújt átfogó megoldást a Teamcenter:

csoportmunka

Munkafolyamatok kezelése: a Teamcenter alkalmas a vállalati munkafolyamatok leképezésére is. A munkafolyamatok, azok lépései (pl. elfogadás, változtatás kérés, vagy egyéb egyedi munkafolyamat lépések) grafikus felületen keresztül állíthatók be. Az így elkészített folyamatsablonok összerendelhetők felhasználókkal, szabályokkal.

Dokumentum és projekt kezelés: a Teamcenter adatkezelésének két fő eleme a fájlok és a hozzájuk kapcsolódó adatok tárolása. A fájltárolást a Teamcenter akár Windows, akár Unix alapú fájlszerveren tudja végezni, és annak adatait saját adatbázisába tudja integrálni. A Teamcenter gyakorlatilag bármilyen egyéb adat, kép (jpg, tif, bmp), Microsoft Office (Word, Excel, Power Point, ..stb), Lotus Notes, pdf, html, CNC program és egyéb adatot integrálni tud adatbázisába. 3D-s formátumok megjelenítésénél is lehetőség van a modelleken mérést és feliratozást végezni.

multi-CAD rendszer: a Teamcenter beépül az összes elterjedt CAD rendszerbe (NX, Solid Edge, Pro/E, Catia, Autocad, Inventor, Solidworks…), és biztosítja a CAD rendszerben elkészült dokumentumok kezelését. Óriási előny a CAD rendszerek használóinak, hogy egyetlen helyen megtalálják a számukra szükséges adatot, így gyakorlatilag mindegy, hogy melyik munkaállomás mellett dolgoznak, vagy hogy esetleg földrajzilag máshol kezdenek hozzá egy újabb munkához.

multi-Site rendszer: több telephelyen, különböző rendszerekkel dolgozó tervezők, és a tervezési adatokból dolgozó egyéb munkaterületek (beszerzés, gyártás) között valós idejű együttműködést biztosít, így az adatok elérése azonnali, és párhuzamos.

Adatok keresése: a termék életciklusához kapcsolódó CAD és egyéb adatok hatékony keresésével csökkenthető a tervezési idő, és jelentősen redukálható a meglévő konstrukciók „újratervezésének” kockázata.

Kapcsolódás vállalati rendszerekhez: a tervezői adatokban tárolt információ, vagy annak egyes részei a vállalatirányítási rendszerek (MFG/PRO, SAP, Baan, J.D Edwards) felé továbbíthatók, így az adatok időigényes többszöri bevitele elkerülhető.

Összefoglalva elmondható, hogy a Teamcenter a termék adatokat foglalja közös rendszerbe, segítségével gyorsabb életciklusokat hozhatunk létre, mivel mind a tervezés, mind a gyártás, de akár az ajánlatadás területén is a minél gyorsabb reagálási képesség, stratégiai előny Az adatok központosított elérésével mindig az adat naprakész változatát kapjuk vissza, kiküszöbölve annak lehetőségét, hogy a gyártási munkafolyamatba, vagy a tervezésbe nem az aktuális adatokat használjuk.

!!!