Beszállítói kapcsolatok kezelése
Üzleti elvárások:
Nem megfelelő kommunikáció a műszaki terület és a beszerzés között, a beszállítók nincsenek bevonva a termékfejlesztési tevékenységbe. A meglévő információs rendszer nem ad kellő támogatást a beszállítók hatékony kiválasztásához, a beszerzési pályázatok kezeléséhez és a kapcsolattartáshoz. A fejlesztési projektek elhúzódása és magas beszerzési árak a beszállítói tevékenység nem megfelelő koordinálása miatt.
A Teamcenter összehangolja a mérnöki és a beszerzési területek, valamint a beszállítók tevékenységét annak érdekében, hogy a fejlesztési projektek hamarabb befejeződhessenek és a költségeket megfelelő szinten lehessen tartani.
Szorosabb együttműködés a beszállítókkal:
- A különféle adatszerzési és pályáztatási eljárások (RFI (Request for Information), RFQ (Request for Quotation), RFP (Request for Proposal)) kezelése web-es alkalmazáson keresztül
- A beszállítók osztályozása ár, kapacitás, szállítási határidő, minőség, stb. alapján, a tényleges eredmények és teljesítési információk hozzárendelése a beszállítókhoz
- A beszállítók integrálása a fejlesztési folyamatokba a beszállítói tudás integrálására és a felmerülő problémák azonnali kiküszöbölésére
Előnyök:
- A beszállítók tudásának integrálásával a termékfejlesztés folyamata felgyorsul és a termékek minősége jelentősen javul.
- A beszállítói adatok kezelésével és a web alapú adatszerzési alkalmazással a beszerzések leegyszerűsödnek és felgyorsulnak.
- A beszerzések tervezhetővé válnak, elkerülhetők a rövid határidejű beszerzések, amelyek a beszerzés költségeit csökkentik.